Despre noi

Welcome to www.mediereagalati.wordpress.com

Sunt mediator  ASOFRONIE CONSTANTIN, preşedintele Asociaţiei Mediatorilor Galaţi şi salut intrarea dumneavoastră în lumea vituală a medierii la Galaţi.

   Vă oferim informatii despre cea mai convenabilă formă de soluţionare a conflictelor de orice fel, rapidă, ieftină, confidenţială, neutră, reciproc avantajoasă, reglementată de Legea nr. 192/2006, Codul civil şi Codul de procedură civilă, Codul penal si cel de procedură penală.

După peste 50 de ani de practică în occident, medierea pătrunde şi în România.

Noi vă informăm despre medierea la Galaţi şi o promovăm ca soluţie alternativă la justiţie. Puţină informare şi consultarea noastră vă pot scuti de ani de judecată, iar înţelegerea este găsită sub îndrumarea noastră de către părţi, urmând a fi, după caz supusă verificării şi inclusă într-o hotărâre a instanţei ori autentificării la notar.

Dacă tot aţi citit până aici, nu vă costă nimic să citiţi celelalte articole despre mediere, iar viaţa dvs. va fi de azi mai frumoasă şi mai puţin tensionată.

Succes şi ţineţi aproape de noi, alegeţi dialogul, spuneţi NU! CONFLICTULUI, ALEGEŢI MEDIEREA!

Relaţii şi la: adresa de e-mail: costin_aso@yahoo.comTelefoane: AC 0729 013141,  

www.mediereagalati.wordpress.com,  
Spune NU conflictului, acceptă dialogul, ALEGE MEDIEREA!

 Lista mediatorilor autorizaţi judeţul Galaţi –

EXTRAS cu mediatorii ASOCIAŢIEI MEDIATORILOR GALAŢI

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Sediul

Telefon şi e-mail

 1  Asofronie Constantin Str. N. Leonard, nr. 3, bl. C3A, sc. 1, ap. 2, Galaţi, jud. Galaţi 0729 013141, 0336 434272,   costin_aso@yahoo.com
 2 Asofronie Elena – Eugenia Str. N. Leonard, nr. 3, bl. C3A, sc. 1, ap. 2, Galaţi, jud. Galaţi 0724 032521, 0336 434272 elenaeugenia_aso@yahoo.com
 3 Bălan Mihaela Str. Tecuci, nr 170, Galaţi, jud. Galaţi 0747 224142  balan_miha@yahoo.com
 4 Căpăţînă Cătălina Str. Constructorilor, nr 17, bl C8, ap 34, Ţiglina II, Galaţi, jud. Galaţi 0744 189326 capatina.catalina@gmail.com
 5 Constandache Maricel Str. Brăilei, nr. 157, bl. A7, ap. 14, parter,Galaţi, jud.Galaţi  0745 450491  marcelcons@gmail.com
 6  Dumitraşcu Elena  Bld. Siderurgiştilor nr.27, bl.C1, sc.4, ap.39, Galaţi, jud.  Galaţi  0769531918,elenadumitrascu2000@yahoo.it
 7 Dumitru Cornelia Vadul. Sacalelor, nr. 5, bl. Pescarus, ap. 79, et 6., Galaţi, jud. Galaţi 0745 828167 cornelia_dumitru1973@yahoo.com
 8 Golianu Marius Str. Galaţi, bl. PR3B, sc. 2, ap. 50, et. 3, Galaţi, jud. Galaţi 0743 583439 marius_golianu@yahoo.com
 9 Gurău Mihaela Str. N. Leonard, nr. 3, bl. C3A, sc. 1, ap. 2, Galaţi, jud. Galaţi 0723 434211 mihaela.gurau@ymail.com, gg_iri@yahoo.com
10 Hulea Vasile Str. Basarabiei, nr. 31., Galaţi, jud. Galaţi 0744 867803 hulea.vasile@yahoo.com
11 Ifrim Nicoleta Str. Basarabiei, nr. 6A., Galaţi, jud. Galaţi 0744.124.925  ifrim_n@yahoo.com
12 Ispas Mădălina Str. Nae Leonard, nr 3, bl C3A, ap 2, Galaţi, jud. Galaţi 0766 364560  koral37@yahoo.com
13 Lupu Otilia Str. Brăilei, nr. 163, bl A4, ap.25, Galaţi, jud. Galaţi 0722 572538  lupuotilia@yahoo.com
14 Marin Didina Str. Armata Poporului, nr. 18, bl. Lc. 6. sc.3. ap. 40, Galaţi, jud. Galaţi 0742 353218 marin.didina@yahoo.com
15 Meran Dorin Str. Brăilei 168, bl. A8, ap. 44, jud. Galaţi 0748 253260  metaconrep@yahoo.com
16 Mîndrescu Viorel Str. Gheorghe Doja, nr 2, bl 1A, ap 41, sc. 3, parter, Galaţi, jud. Galaţi 0742 079949 mediatormindrescu@gmail.com
17 Onişor Ion Str. Nae Leonard, nr 3, bl C3A, ap 2, Galaţi, jud. Galaţi 0757 033797   iononisor@gmail.com
18 Paraschiv Nina-Mariana Str. Nae Leonard, nr 3, bl C3A, ap 2, Galaţi, jud. Galaţi 0744 426828 nina_m_paraschiv@yahoo.com
19 Pascu Virgil-Silviu Str. Brăilei, nr 169, bl A1, sc 1, et 2, ap 47, Galaţi, jud. Galaţi 0741 071977  vspascu@yahoo.com
20 Pivniceru Rada Str. Macedonă, nr 4, bl B2, sc. 2, et.1, ap 25., Galaţi, jud. Galaţi 0726 243013 pivniceru_rada@yahoo.com
21 Popa Dumitru- Poppel Str. Drumul de centura nr. 41, Galaţi, jud. Galaţi 0746 929009 poppel_10@yahoo.com
22 Profir Roxana Str. Nae Leonard, nr 3, bl C3A, ap 2, Galaţi, jud. Galaţi 0724 080930 roxana.profir@yahoo.com
23 Pricope Ecaterina Vad. Sacalelor nr. 1, bl. Pescăruş, sc. 2, ap. 48, Galaţi, jud. 0722 650713   epricope@gmail.com
24 Râpă Teodora-Diana Str. Nae Leonard, nr 3, bl C3A, ap 2, Galaţi, jud. Galaţi 0745 230265 doradiana_rapa@yahoo.com
25 Roca Iosif Str. Domnească, nr. 117, Galaţi, jud. Galaţi 0744 853727    roca_pol@yahoo.com
26 Smărăndoiu Adrian-Ion Str. Brăilei  168, bl. A8, ap. 44, jud. Galaţi 0756816785 smarandoiuadrian@yahoo.com
27 Stoinoiu Cristina Str. Gheorghe Doja, nr 2, bl 1A, ap. 41., sc. 3, parter, Galaţi, jud. Galaţi 0745 484564 cristinastoinoiu@yahoo.com
28 Toma Adriana Str. Brăilei, nr 163, bl.A4, ap. 25, Galaţi, jud. Galaţi 0723 461671  adri_toma@hotmail.com
29 Ţocu Nicu Str. Brăilei, nr 157, bl. A7, ap 19, Galaţi, jud. Galaţi 0742 435950  mediator_nicutocu@yahoo.com
30 Ţocu Orania Str. Frunzei, nr 110, bl. 7B, sc 1, ap 11, Galaţi, jud. Galaţi 0740 188840  orania73@yahoo.com
31 Ungureanu Victor Str Armata Poporului, nr 18, bl LC6, Sc.2, ap 26, Galaţi, jud. Galaţi 0722 413002 ungureanu.victor@ymail.com
32 Zeca Ionela- Cerasela Galaţi, Str. Brăilei, nr.15, bl.R1, sc.2, ap. 75, jud. Galaţi 0723 634391, 0728 245679 iczeca@yahoo.com

 Noi mediatori ai AMG: Horoi Elena. 0746 070413, elena.horoi@gmail.com, Munteanu Gabi Camelia: 0730 026575, gabicameliamunteanu@yahoo.com, Popa Didia: 0740 145027, didia_popa@yahoo.com, Totolici David Janica: 0740 188268, jantotolicidavid@yahoo.com, Cubasa George georgecubasa@yahoo.com,  Cubasa Ciprian cubasaca@yahoo.com, Enache Renghea Virginia Oana,

1. Asofronie Constantin 

2.  ASOFRONIE ELENA-EUGENIA

3. CONSTANDACHE MARICEL

4.    GOLIANU MARIUS

5.    GURĂU MIHAELA

6.  MARIN DIDINA

7.  MERAN DORIN   

8.   ONIŞOR ION

9.  PRICOPE ECATERINA

10. ROCA IOSIF

11.  ZECA IONELA – CERASELA

 12. CĂPĂŢÎNĂ CĂTĂLINA 

13. DUMITRU CORNELIA

14. ISPAS MĂDĂLINA

15. PARASCHIV NINA- MARIANA 

16. PASCU VIRGIL-SILVIU 

17. POPA DUMITRU-POPPEL

18. PROFIR ROXANA

19. RÂPĂ TEODORA- DIANA 

20.  UNGUREANU VICTOR

 21.    TOMA ADRIANA 

 22. SMĂRĂNDOIU ADRIAN-ION

23. BĂLAN MIHAELA

24. LUPU OTILIA

25. ŢOCU NICU  – SECRETAR 

26. LUPARU OVIDIU-LIVIU

27. MÎNDRESCU VIOREL

 28. STOINOIU CRISTINA 

 29. HULEA VASILE   

30. DUMITRAŞCU ELENA

ASOCIAŢIA MEDIATORILOR GALAŢI CONTINUĂ CAMPANIA DE INFORMARE PUBLICĂ DIN CADRUL PROGRAMULUI DE PROMOVARE A MEDIERII 2010 PRIN APARIŢII CONSTANTE LA TELEVIZIUNILE LOCALE. ÎN ULTIMELE DOUĂ SĂPTĂMÂNI EVOCĂM  2 EMISIUNI  SUSŢINUTE DE MEMBRII CONDUCERII ASOCIAŢIEI, ASTFEL: 

27.05.2010/20.00-21.00 LA ExpressTV Galaţi-Brăila, moderatorul-mediatorDORIN MERAN i-a avut ca interlocutori pe judecătoarea RODICA ARHIP de la Tribunalul Galaţi şi pe mediatorul Constantin Asofronie.  S-a discutat situaţia actuală din justiţie, stadiul informării de către judecători a justiţiabililor despre mediere şi avantajele acesteia şi îndrumarea lor către mediatori, potrivit art. 6 din Legea nr. 192/2006, protocoale încheiate şi proceduri puse de acord, numărul de medieri desfăşurate, mediatorii disponibili, colaborarea între magistraţi, pliţie şi mediatori, iar la final s-au trecut în revistă şi unele probleme actuale ale celor două profesii. S-a declarat disponibilitatea magistraţilor pentru aplicarea legii şi colaborarea cu mediatorii, s-au subliniat încă o dată avantajele medierii pentru justiţiabili, dar şi pentru justiţie: degrevarea instanţelor de numărul mare de dosare şi prin asta sporirea calităţii actului judiciar, concentrarea pe dosarele complexe, reducerea cheltuielilor, scăderea termenelor, a numărului de deplasări la instanţe, posibilitatea unui dialog mai larg cu părţile fără presiunea timpului şi aglomeraţiei, asigurarea confidenţialităţii cazurilor sensibile, neagectarea imaginii publice a unor persoane nevoite să apeleze la justiţie pentru apărarea drepturilor afectate.

                           

   11.06.2010 / 19.00 – 20.00 Postul RTV Galaţi, moderator psiholog dr. DANA ONIŞOR, interlocutori: preşedintele şi secretarul asociaţiei,  mediatorii ECATERINA PRICOPE şi CONSTANTIN ASOFRONIE. Au fost abordate probleme legate de starea conflictuală a societăţii şi natura conflictelor ce pot fi soluţionate de mediatori, cum pot fi găsiţi meditorii – pe site-ul Consiliului de mediere – www.cmediere.ro, în broşurile şi listele afişate la avizierele instanţelor, la alte instituţii, pe blogurile şi site-urile specializate, despre ce resorturi psihologice identifică şi sensibilizează mediatorul la părţi pentru a facilita reluare şi dezvoltarea comunicării între ele afectate de conflict, despre principiile neutralităţii, confidenţialităţii şi imparţialităţii în mediere, autodeterminarea părţilor să recurgă la mediere după o minimă informare, protecţia interesului major al copilului în procedura medierii la divorţ, contribuţia medierii la menţinerea unor relaţii detensionate între părinţi după divorţ, reducerea stării conflictuale între membrii societăţii pe criza actuală prin mediere, contribuţia mass-mediei la informarea cetăţenilor, atitudinea autorităţilor publice faţă de mediere.

 

       

CERERE DE INSCRIERE

   Subsemnatul …..…………………………….……, posesor/posesoare al/a BI/CI seria ..…., numărul .…………, CNP ……………………………, având domiciliul în…………………, str. …..……………, nr. …., bl. ……, sc. …, et. …, ap. ……, jud. ……………, telefon: …………., e-mail: …………………..…., absolvent al cursurilor de formare iniţială desfăşurat în perioada …………………, de către ……………………………………………………………., mediator autorizat din data de ………………, SOLICIT PRIMIREA CA MEMBRU AL ASOCIAŢIEI MEDIATORILOR GALAŢI începând cu data de ……………………

   Conform procedurii prevăzute de statutul asociaţiei, pot da recomandare pentru mine următorii mediatori membri ai asociaţiei, care mă cunosc: …………………………………………….. şi ………………………………………………………… .

   Am luat la cunoştinţă despre prevederile statutului asociaţiei şi mă oblig să le respect. Până la finalizarea procedurii de primire voi depune taxa de înscriere de 10 lei şi cotizaţia lunară de 20 lei pentru lunile rămase din trimestrul în curs (trimestrul următor, dacă înscrierea se aprobă în ultima lună din trimestrul în curs).

 Data …………………………                                                  Semnătura: ……………………………….

 Înregistrată sub nr. ……../………………..  şi aprobată de Consiliul Director în data de ……………

EXTRAS DIN STATUTUL ASOCIATIEI

Capitolul al IV-lea

 MEMBRII ASOCIAŢIEI, DREPTURI ŞI ÎNDATORIRI, RĂSPUNDERI

   Art. 15 Membrii asociaţiei

 (1) Membrii asociaţiei sunt mediatori şi alţi membri care depun cereri şi doresc să activeze în cadrul asociaţiei, recunosc şi respectă statutul şi legislaţia în domeniu, cu toate drepturile şi obligaţiilor ce decurg din acestea şi care participă la realizarea scopului asociaţiei.

(2) Între membrii asociaţiei nu se fac discrimănări după profesia de bază, vechime, naţionalitate, sex, vârstă, convingeri politice sau religioase, culoare, limbă.

   Art. 16 Categorii de membri

      Membrii asociaţiei pot fi:

         a) Membru de drept:

a1) poate fi oricare mediator autorizat sau în curs de autorizare, fondator sau înscris ulterior, care activează sub orice formă ca mediator, şi

a2) mediatorii care au solicitat suspendarea temporară şi plătesc cotizaţia stabilită pentru această categorie de membri.

         b) Membru de onoare: poate fi orice persoană cu cetăţenia română sau străină, recunoscută în plan naţional sau internaţional ca o personalitate marcantă a vieţii sociale, ştiinţifice, didactice, juridice, administraţiei publice sau ai altor asociaţii, care sprijină asociaţia, mediatorii ori promovează medierea.

        c) Membru colaborator: poate fi orice persoană majoră care sprijină activitatea desfăşurată de asociaţie, sub orice formă legală şi acceptată de Consiliul director.

   Art. 17  Primirea membrilor

  (1) Primirea în asociaţie se face în mod individual, prin liberul consimţământ pe bază de adeziune.

  (2) Pentru obţinerea calităţii de “membru de drept” al asociaţiei, solicitantul va completa o adeziune, asupra căreia consiliul director va decide în cel mult 15 zile, pe baza verificărilor şi recomandării cel puţin unuia din membrii acestuia; legitimaţia va fi eliberată ulterior de consiliu după plata primei cotizaţii, dată de la care membrul îşi poate exercita pe deplin drepturile.

     (3) Pentru obţinerea calităţii de “membru de onoare” sau “membru colaborator”, solicitantul va completa o cerere sau scrisoare de intenţie, care va fi analizată de consiliul director, pe baza unui referat al unuia din membrii acestuia; consiliul va decide în cel mult 15 zile.

     (4) Nu este permisă atragerea sau acceptarea în calitatea de membru de orice fel a persoanelor al căror cazier sau comportament împietează asupra imaginii sau reputaţiei asociaţiei ori desfăşoară acţiuni ostile împotriva acesteia.

(5) Refuzul motivat al primirii se va decide cu majoritatea absolută a voturilor membrilor consiliului, numai pentru motive întemeiate şi se comunică solicitantului în maximum 30 de zile.

(6) Membrii asociaţiei au datoria să furnizeze informaţiile şi copii după documentele necesare privind înregistrarea formelor de exercitare a profesiei, pentru completarea şi actualizarea informaţiilor privind statutul lor, denumirea, sediul, adresa, forme de contact şi alte informaţii solicitate de consiliul director.

 Art. 18 Legitimaţia, ecusonul, vize, plata cotizaţiei

      (1) Calitatea de membru asociaţiei se dovedeşte cu legitimaţia tip primită de la consiliu, conform modelului stabilit prin regulament.

      (2) Legitimaţia de membru se eliberează de secretar, este netransmisibilă şi este valabilă numai dacă are aplicată viza semestrială. La excludere se predă secretarului şi se anulează de preşedinte.

      (3) În timpul reuniunilor de lucru sau oficiale, mediatorii vor purta obligatoriu un ecuson cu fotografia, numele şi prenumele, asociaţia şi forma de exercitare a profesiei.

(4) Viza semestrială se aplică numai membrilor care au achitat cotizaţia la zi.

      (5) Plata cotizaţiei se face lunar, direct la casier sau în contul asociaţiei, până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna următoare ori trimestrial, până la data de 15 a primei luni a trimestrului.

    Art. 19 Încetarea calităţii de membru

(1)   Încetarea calităţii de membru are loc în cazul: solicitării de retragere, excluderii, decesului şi la desfiinţarea asociaţiei. Consiliul director va informa corespunzător, următoarea adunare generală.

(2)   Cotizaţia de membru şi orice alte contribuţii vor trebui achitate până la momentul în care încetează calitatea de membru al asociaţiei.

(3)   În cazul în care cotizaţia de membru şi orice alte contribuţii au fost achitate integral anticipat pentru anul în care membrul doreşte să se retragă, acestea vor fi reţinute proporţinal cu perioada în care respectivul a fost membru al asociaţiei, diferenţa urmând a fi restituită membrului prin virament bancar în contul indicat de către acesta în adresa de retragere din asociaţie.

(4)   Foştii membri nu pot ridica pretenţii asupra patrimoniului asociaţiei.

    Art. 20 Retragerea membrilor

(1)   Membrii asociaţiei pot să se retragă voluntar oricând, cu obligaţia anunţării în scris a consiliului director prin cerere personală, cu menţiunea dacă va continua sau nu să mai sprijine asociaţia ca şi colaborator. Încetarea calităţii de membru va avea loc la data înregistrării cererii.

(2)    Membrii organelor de conducere şi control sunt obligaţi la retragere să predea funcţia şi bunurile avute în primire, potrivit procedurii stabilite prin regulament.

(3)   În afara retragerii voluntare,unui membru colaborator sau de onoare i se poate retrage de către consiliu această calitate în caz de inactivitate timp de un an sau acţiuni împotriva asociaţiei,iar membrilor de drept de către adunarea generală în cazul excluderii, după procedura disciplinară prevăzută în prezentul statut şi regulament.

    Art. 21 Continuitatea şi reprimirea

(1) Continuitatea în asociaţie nu se pierde în cazul suspendării activităţii pentru motive obiective, cu condiţia plăţii cotizaţiei stabilite.

(2) Un membru retras poate să fie reprimit în cadrul asociaţiei, cu aprobarea consiliului, numai după plata unei taxe egale cu cea de înscriere şi dacă nu a desfăşurat acţiuni grave împotriva asociaţiei, urmând a beneficia de toate drepturile, mai puţin de cele legate de vechime, de la data aprobării cererii şi reluării plăţii cotizaţiei.

(3) Persoanelor excluse din asociaţie pot solicita reprimirea după minimum un an de la rămânerea definitivă a hotărârii de excludere, după aprobarea cererii de către consiliul director.

 Art. 22 Reprezentarea

      (1)Calitatea de membru este personală şi inalienabilă.

(2) Un membru al asociaţiei care nu poate să se prezinte la unele şedinţe sau activitãţi importante din motive obiective, poate fi reprezentat la discuţii şi la vot de cãtre un alt membru cu aprobarea preşedintelui înscrisă pe delegaţia tip.

(3) Pentru hotărâri importante, cu discuţii anterioare, membrul asociaţiei îşi poate comunica poziţia în scris prin altă persoană sau prin poştă.

      Art. 23 Scoaterea din evidenţă a membrilor asociaţieise efectuează de secretar, pe baza deciziei preşedintelui, imediat după data la care s-a decis încetare calităţii de membru, în condiţiile art. 19.

   Art. 24 Drepturile membrilor asociaţiei

            Membrii asociaţiei au următoarele drepturi:

a)      să participe şi să voteze în adunarea generală;

b)      membri de drept au dreptul să aleagă şi să fie aleşi în consiliul director, comisiile pe domenii de specialitate şi în comisia de cenzori, dacă au aptitudini şi capacitate pentru funcţiile la care candidează şi nu sunt sub influienţa vreunei condamnări penale;

c)      să-şi exprime, prin vot direct în cazul membrilor de drept şi prin vot consultativ în cazul celorlalţi membri, opţiunea faţă de proiectele de hotărâri iniţiate de consiliul director;

d)      să solicite respectarea drepturilor sale ori colegilor în adunări, şedinţe, să formuleze, cereri, propuneri, sesizări la care consiliul director este obligat să răspundă;

e)      să solicite consiliului, includerea pe ordinea de zi şi a altor probleme decât a celor anunţate, cu justificarea solicitării;

f)        să fie informaţi cu privire la toate datele şi aspectele privind asociaţia,  să propună măsuri şi activităţi pentru atingerea obiectivelor asociaţiei;

g)      să solicite şi să obţină sprijin din partea asociaţiei, în vederea soluţionării unor probleme deosebite, specifice scopului asociaţiei sau funcţionării formei de exercitare a profesiei;

h)      să beneficieze de materiale de informare, de perfecţionare a pregătirii, în măsura în care sprijină material aceste activităţi, dacă nu sunt asigurate din fonduri externe asociaţiei sau din activităţile economice accesorii;

i)        să ceară adunării generale a asociaţiei să-i asigure apărarea drepturilor sale, atunci când au fost încălcate de conducerea acesteia, să fie sprijinit cu apărător atunci când este cercetat disciplinar;

j)        să poată folosi bunurile asociaţiei în scopul realizării obiectivelor asociaţiei, cu aprobarea consiliului director;

k)      să participe personal în toate cazurile, atunci când se discută şi urmează a se lua o hotărâre în legătură cu activitatea sa, fiind anunţat despre aceasta cu cel puţin 5 zile înainte;

l)        să primească, în cazuri deosebite, ajutoare materiale şi financiare din fondurile asociaţiei conform metodologiei aprobate de adunarea generală;

m)    să folosească mijloacele de agrement şi odihnă ale asociaţiei, cu reduceri;

n)      să pună în discuţia consiliului director problemele întâmpinate în exercitarea profesiei şi funcţiei sale şi propuneri de soluţionare a acestora, opinia sa faţă de activitatea asociaţiei;

o)      să fie plătiţi sau recompensaţi pentru activităţi / lucrări deosebite pentru asociaţie;

p)      să primească carnetul de membru, confirmarea plăţii cotizaţiei, precum şi agende, pliante, calendare şi materiale de promovare cu sigla şi numele asociaţiei;

q)      să-şi exercite dreptul la opinie, fără o comportare incorectă, nelegală sau nestatutară;

r)       alte drepturi hotărâte de adunarea generală.

     Art. 25 Îndatoririle şi obligaţiile membrilor asociaţiei

(1)   Membrii asociaţiei au următoareleîndatoriri:

a)      să participe la toate activităţile asociaţiei cu simţ de răspundere;

b)      să propună activităţi şi forme de îndeplinire a scopului şi obiectivelor asociaţiei;

c)      să respecte legislaţia în domeniul medierii şi Codul de etică şi deontologie profesională;

d)      să-şi perfecţioneze necontenit pregătirea profesională conform standardelor ocupaţionale;

         (2)  Membrii asociaţiei au următoareleobligaţii:

  a) să respecte, fără rezerve, statutul şi regulamentele asociaţiei şi hotărârile consiliului;

b)   să se achite de obligaţiile financiare potrivit angajamentelor asumate şi hotărârilor;

c)      să protejeze şi să apere necondiţionat, interesele şi renumele asociaţiei, să promoveze scopurile şi obiectivele acesteia şi profesia de mediator;

d)      să fie voluntar, să-şi aducă contribuţia prin mijloace proprii la realizarea scopului şi a obiectivelor asociaţiei, la dezvoltarea şi prosperitatea acesteia;

e)      să nu iniţieze acţiuni personale în numele sau contra asociaţiei, să nu desfăşoare acţiuni de subminare sau denigrare a activităţii sau conducerii asociaţiei,

f)        să-şi îndeplinească atribuţiile pentru care a fost ales sau angajat, cu toată răspunderea;

g)      să aibe o comportare corectă şi onorantă la asociaţie şi în societate, să se supună deciziilor organelor deliberative care au hotărât în legătură cu persoana sa;

h)      să predea bunurile primite şi să-şi achite datoriile, la încetarea calităţii de membru.

i)        să informeze asociaţia cu privire la orice acţiuni întreprinse care ar putea avea impact asupra interesului reciproc al membrilor şi să-şi protejeze renumele în societate şi în cadrul profesiei.

    Art. 26 Răspunderea membrilor asociaţiei

(1) Membrii asociaţiei care comit cu vinovăţie abateri de la prevederile statutului pot fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptei cu: avertisment scris, suspendarea din calitatea de membru cu privarea de unele drepturi la ajutoare pe perioadă de 1 la 3 luni (exceptând asistenţa juridică) şi cu excluderea.

      (2) Asociaţia se va putea îndrepta împotriva oricărei persoane care a adus prejudicii patrimoniului, cu vinovăţie, din neglijenţă sau nepricepere, în cazul că aceasta nu ia măsuri de recuperare a prejudiciului, după constatare, cercetare administrativă şi imputare, după caz.

   Capitolul al V-lea

ORGANELE DE CONDUCERE ŞI CONTROL ALE ASOCIAŢIEI

   Art. 28 Organele asociaţiei

Organele asociaţiei sunt:

    a) adunarea generală;

    b) consiliul director;

 c) cenzorul sau, după caz, comisia de cenzori.

    Art. 29 Adunarea generală             

    (1) Adunarea generală este organul de conducere deliberativ, alcătuit din totalitatea membrilor de drept. La adunare pot participa şi ceilalţi membri, fără a avea drept de vot.

    (2) Competenţa adunării generale cuprinde:

    a) definirea liniilor directoare şi strategiilor generale ale asociaţiei, aprobarea planurilor, programelor şi obiectivelor specifice pe termen lung şi scurt, la propunerea consiliului director;

    b) aprobarea raportului anual al consiliului director, bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil, descărcarea de gestiune, raportului cenzorilor sau auditului extern;

    c) alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;

    d) alegerea şi revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;

    e) înfiinţarea de filiale sau sucursale ale asociaţiei;

    f)  modificarea sau completarea actului constitutiv şi a statutului;

    g) asocierea şi fuziunea cu alte asociaţii, dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidarea acesteia;

    h) validarea membrilor de onoare şi schimbarea sediului asociaţiei;

    i) sancţionarea membrilor cu excluderea şi eventual, reprimirea în asociaţie a unui membru exclus căruia nu i-a fost aprobată cererea de către consiliul director;

    j) stabilirea taxei de înscriere, modificarea cotizaţiilor, alte măsuri asemănătoare.

    Art. 30 Convocarea adunării generale

(1)   Adunarea generală va fi convocată în sesiuni ordinare şi în sesiuni extraordinare, de către preşedintele asociaţiei direct sau prin secretar.

(2)   Adunarea generală extraordinară va fi convocată pe baza deciziei consiliului director sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor asociaţiei cu drept de vot.

(3)   Participanţii la adunarea generală vor fi convocaţi direct pe convocator prin semnătură, sau cu invitaţie scrisă, trimisă prin scrisoare, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data adunării. Membrii pot renunţa la perioada de înştiinţare, pe baza de acord  unanim. Un anunţ privind sesiunea va fi afişat de secretar la sediul asociaţiei.

(4)   Invitaţia la sesiunea adunării generale va specifica ziua, ora, locul şi ordinea de zi a sesiunii şi va include documente referitoare la subiectele importante înscrise pe ordinea de zi.

(5)   Adunarea generală nu va lua decizii privind aspecte care nu sunt incluse pe ordinea de zi. Aceasta poate fi completată sau modificată numai prin votul majorităţii membrilor prezenţi.

    (3) Adunarea generală ordinară se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control permanent şi general asupra consiliului director şi cenzorilor.

    (4) Adunările generale extraordinare trebuie să aibă loc într-un termen de maximum 15 zile de la data emiterii deciziei consiliului sau depunerii cererilor din partea membrilor.

    (5) Adunării extraordinare îi revin în special hotărârile cu privire la propunerile de excludere a unor membri, măsuri urgente privind situaţia financiară sau patrimoniul, aprobarea unor programe ce urmează a fi derulate / anulate / încheiate, precum şi hotărârea de dizolvare a asociaţiei.

 Art. 31 Procedura de desfăşurare a adunării generale

(1)   Procedura de desfăşurare a adunării generale are în vedere:

a)      adunarea generală poate lua decizii dacă este convocată statutar şi dacă cel puţin jumătate dintre membrii asociaţiei cu drept de vot sunt prezenţi sau reprezentaţi la prima convocare.

b)      în cazul nerealizării prezenţei minime, nu se vor putea lua decizii, iar dacă acestea sunt necesare, adunarea va fi reconvocată în termen de maximum 15 zile; la reconvocarea adunării este necesară prezenţa unei treimi plus unul din membrii asociaţiei;

c)      deciziile adunării generale vor fi luate în mod valabil dacă sunt aprobate de cel puţin jumătate plus unul din numărul membrilor cu drept de vot prezenţi sau reprezentaţi.

d)      ca excepţie la prevederile de la lit. c), deciziile de la art. 29 alin. (2) lit.e), f) şi g) vor fi luate în mod valabil dacă sunt aprobate de cel puţin două treimi din numărul membrilor cu drept de vot.

e) în cazul problemelor deosebite, de genul celor de la art. 29 alin. (2) lit.e), f) şi g) deciziile se pot lua socotindu-se votul membrilor reprezentaţi dacă aceştia exprimă o opinie în scris;  

f) fiecare membru al asociaţiei are dreptul la un singur vot; votul exprimat verbal sau în scris pentru un membru reprezentat trebuie să exprime opinia acestuia, nu a celui care-l reprezintă;

     (2) Deciziile sau hotărârile adunării generale, ca şi ale consiliului director, luate în limitele legii, ale actului constitutiv şi statutului sunt obligatorii pentru toţi membrii asociaţiei, indiferent dacă au fost sau nu prezenţi la vot ori reprezentaţi.

      (3) Membrul care, într-o anumită problemă supusă hotărârii adunării generale, este interesat personal sau prin soţul său, ascendenţii sau descendenţii săi, rudele în linie colaterală sau afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv, nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot.

      (4) Membrul care încalcă dispoziţiile alin. (3) este răspunzător de daunele cauzate asociaţiei dacă fără votul său nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.

      (5) Adunarea generală este condusă de către preşedintele asociaţiei sau unul din vicepreşedinţii desemnaţi de acesta ca înlocuitor legal.

      (6) Preşedintele sau înlocuitorul legal, va stabili agenda adunării (ordinea de zi), o va supune la vot participanţilor la adunare şi va asigura legalitatea adunării şi legitimitatea procedurilor. Detalii asupra desfăşurării adunărilor generale vor fi stabilite prin regulament.

      (7) Secretarul răspunde de verificarea prezenţei, cvorumului de vot şi a unei înregistrări precise în procesul-verbal a declaraţiilor, afirmaţiilor, moţiunilor, rezultatelor votului şi a deciziilor luate, după notiţe. În plus faţă de notiţe, se pot folosi înregistrari audio-video.

     (8) Dreptul de vot nu poate fi exercitat de un membru care are responsabilităţi nerezolvate faţă de asociaţie, cum ar fi: mai mult de 6 cotizaţii lunare neachitate, nepredarea unor acte, materiale, refuzul de a da participanţilor sau consiliului explicaţii asupra unor fapte grave. Dreptul de vot va fi acordat din nou de consiliu după soluţionarea litigiilor, iar preşedintele va asigura respectarea acestei reguli.

      (9) Procesul verbal al adunării va fi întocmit de secretar sau alt membru desemnat de preşedinte şi   va fi semnat de preşedinte şi secretar (persoana care l-a întocmit). Hotărârile importante se afişează la sediu şi se transmit pe e-mail tuturor membrilor asociaţiei. În cazul deciziilor prevăzute la art. 29 alin. (2) literele f) şi g), procesal verbal va fi semnat de toţi participanţii la adunare.  

    (10) Hotărârile adunării generale, contrare legii, actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în statut, pot fi atacate la judecătoria în circumscripţia căreia asociaţia îşi are sediul, de către oricare dintre membrii asociaţiei care nu au luat parte la adunarea generală sau care au votat împotrivă şi au cerut să se consemneze aceasta în procesul-verbal, în termen de 15 zile de la data când au luat la cunoştinţă despre hotărâre sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz.

 Art. 32 Consiliul director

    (1)Consiliul director este organul de conducere executiv al asociaţiei, care asigură punerea în aplicare a statutului şi hotărârilor adunării generale, precum şi administrarea în general a asociaţiei.

    (2) Primul consiliu director este format din 3-5 membri fondatori, al căror mandat este de 2 ani şi poate fi reînnoit, durata următoarelor mandate fiind de 4 ani. Odată cu titularii se aleg şi 3 membri supleanţi, care vor înlocui membrii consiliului revocaţi, retraşi, excluşi sau decedaţi.

    (3) Consiliu poate fi alcătuit şi din persoane din afara asociaţiei, care dovedesc participare activă şi contribuţii deosebite pentru realizarea scopului asociaţiei, în limita a cel mult o pătrime din componenţa sa, iar durata mandatului acestora este de 2 ani, putând fi reînnoit pentru încă 2 ani.

     (4) Consiliul director este compus din: un preşedinte, care este şi preşedintele asociaţiei, un vicepreşedinte, un secretar şi 2 membri. Dacă membrii asociaţiei depăşesc numărul de 30, adunarea generală este autorizată să completeze comitetul director iniţial, cu încă un vicepreşedinte şi cu câte 1 până la 5 membri, numărul total al membrilor fiind impar întotdeauna şi neputând depăşi 11 persoane.    

      (5) Nu poate fi membru al consiliului director, iar dacă era, pierde aceasta calitate orice persoană care ocupa o funcţie de conducere în cadrul unei instituţii publice, dacă asociaţia are ca scop sprijinirea activităţii acelei instituţii. Nu pot fi membri ai consiliului nici membrii cu o vechime mai mică de un an, cu excepţia primului consiliu şi membrii sancţionaţi, mai devreme de 1 an de la radierea sancţiunii.

 Art. 33 Atribuţiile Consiliului director

Consiliul director promovează obiectivele asociaţiei, veghează asupra respectării şi atingerii scopului, stabileşte direcţiile de desfăşurare a activităţilor şi apără interesele asociaţilor, exercitând următoarele atribuţii:

a) prezintă şi supune aprobării adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, proiectul programelor asociaţiei, planuri de activităţi şi alte solicitări;

b) încheie acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei, sub semnătura preşedintelui;

c) aprobă organigrama şi politica de personal a asociaţiei şi stabileşte remuneraţia şi atribuţiile personalului angajat, validează angajarea şi concedierea oricărui angajat, în condiţiile prevăzute de contractul individual de muncă şi de legislaţia muncii în vigoare.

d) aprobă intrarea în asociaţie a noilor membri, membri de onoare şi colaboratori;

e) hotărăşte sancţionarea cu avertisment şi suspendarea, propune adunării generale excluderea membrilor care au săvârşit abateri, prin referat motivat;

f) hotărăşte motivat asupra renunţării la unii membri de onoare şi colaboratori;

g) pune în aplicare nemijlocit prevederile planurilor, programelor, bugetului, obiectivelor;

h) coordonează activitatea comisiilor de specialitate, membrilor şi personalului angajat;

i) administrează activitatea curentă a asociaţiei şi pune în aplicare planurile de activităţi;

j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în statut sau stabilite de adunarea generală.

     Art. 34 Şedinţele şi deciziile consiliului director

    Art. 35 Alte activităţi ale consiliului director

   Art. 36 Preşedintele asociaţiei şi preşedintele de onoare

(1)   Preşedintele consiliului director este şi preşedintele asociaţiei, coordonează activitatea consiliului şi a asociaţiei între adunări şi este reprezentantul legal al asociaţiei în relaţiile cu terţii.

(2)    Preşedintele asociaţiei semnează contractele cu furnizorii de servicii şi utilităţi, contractele de muncă ale personalului angajat, corespondenţa către orice persoană fizică sau juridică, actele financiare ale asociaţiei, punctele de vedere, comunicatele de presă, avizează sau aprobă lucrările membrilor consiliului director, celorlalţi membri sau ale personalului angajat.

(3)   Preşedintele are obligaţia de a informa consiliul director asupra deciziilor şi actelor importante, de a se consulta cu ceilalţi membri ai consiliului şi cu comisiile, în scopul asigurării unui cadru de muncă adecvat şi dezvoltării acestor relaţii la un nivel profesional, legal, eficient şi efectiv.

(4)   Preşedintele asociaţiei poate angaja un administrator pentru gestionarea problemelor administrative, contabile şi tehnice ale asociaţiei, potrivit hotărârilor adunării generale şi legislaţiei în vigoare, precum şi alte persoane, pe măsura dezvoltării activităţii asociaţiei.

(5)   Adunarea generală poate aproba alegerea unui preşedinte de onoare, dintre personalităţile recunoscute de membri pentru meritele lor în sprijinul asociaţiei şi activităţii de mediere, pentru prestigiul său şi capacitatea sa de relaţionare. Preşedintele de onoare nu are atribuţii executive, ci de reprezentare. Poate participa la şedinţele consiliului cu drept de vot consultativ şi poate înlocui în activităţi publice preşedintele, conform delegaţiei consiliului director sau preşedintelui.

 Art. 37 Cenzorul sau comisia de cenzori

(1)   Cenzorul sau, după caz, comisia de cenzori asigură controlul financiar intern al asociaţiei, exercitând următoarele atribuţii:

a)      verifică modul în care sunt obţinute şi cheltuite mijloacele băneşti, cum este administrat patrimoniul asociaţiei;

b)      informează adunarea generală asupra realizării bugetului de venituri şi cheltuieli, întocmeşte rapoarte trimestriale şi le prezintă consiliului şi adunării generale;

c)      solicită convocarea în mod excepţional a adunării generale în caz că se constată nereguli grave privind utilizarea mijloacelor băneşti;

d)      urmăreşte şi verifică efectuarea viramentelor obligaţiilor către bugetul de stat;

e)      efectuează anual în luna ianuarie inventarierea patrimoniului asociaţiei;

f)        verifică legalitatea deciziilor consiliului director şi măsurilor de aplicare;

g)      verifică colectarea cotizaţiei, taxei de înscriere şi celorlalte contribuţii;

h)      verifică prezenţa membrilor la adunările generale şi constată dacă sunt statutare;

i)        poate fi invitat să participe la şedinţele consiliului director, fără drept de vot;

j)        îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în lege, statut sau stabilite de adunarea generală.

(2) Membrii consiliului director nu pot fi cenzori, dar pot primi sarcini de control punctuale.

   Art. 38 Numirea cenzorilor

    (1) Actul constitutiv poate prevedea numirea unui cenzor sau a unei comisii de cenzori.

    (2) Dacă numărul membrilor este mai mare de 15, numirea unui cenzor este obligatorie. Acesta poate fi şi o persoană din afara asociaţiei.

    (3) În cazul în care asociaţia nu are obligaţia numirii unui cenzor, dreptul de control se poate exercita de căre oricare dintre membrii asociaţiei care nu este membru al consiliului director.

    (4) Dacă asociaţia reuneşte mai mult de 50 de membri înscrişi până la data întrunirii ultimei adunări generale, controlul financiar intern se exercită de către o comisie de cenzori, formată din 3 membri. Unul dintre cenzori trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile legii.

    (5) Regulile de funcţionare a comisiei (proceduri de control) se aprobă de adunarea generală.

    Art. 39 Comisiile de specialitate 

(1)   Asociaţia poate avea comisii de specialitate, organizate la iniţiativa unui procent minim de 25% dintre membrii asociaţiei sau a consiliului director şi cu aprobarea adunării generale, atunci când exprimă un interes real şi garantează o activitate susţinută şi utilă pentru membrii săi.

  Art. 40 Alegerea şi revocarea membrilor consiliului director şi comisilor

(1) Alegerile pentru funcţiile din consiliul director, comisia de cenzori şi celelalte comisii se organizează din 4 în 4 ani (după constituire la 2 ani), de regulă în adunarea generală anuală, după o campanie de depunere a candidaturilor şi promovare încheiată cu 5 zile înaintea alegerilor. Nu este acceptată candidatura unui membru de consiliu sau comisie revocat din culpă în ultimul mandat, care nu face dovada competenţelor profesionale şi organizatorice ori care a adus prejudicii asociaţiei.

 (2) Organizarea, supravegherea şi comunicarea rezultatelor votării se face de o comisie alcătuită din 3 membri, aleasă de membrii participanţi la adunare, din care nu fac parte candidaţii, soţii lor şi rudele lor până la gradul doi inclusiv.

(3) Pentru a fi aleşi într-un organ de conducere trebuie să existe în prealabil acceptul celui în cauză. Propunerile vor fi nelimitate numeric. Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul vor fi votaţi pe funcţie, după ce vor prezenta câte un program sau modul în care vor acţiona în cazul alegerii.

(4) Revocarea organelor alese se hotărăşte de adunarea generală în caz de incompetenţă pe funcţie şi de indiferenţă în activitatea asociaţiei şi în cazul condamnărilor la pedeapsa închisorii pentru infracţiuni legate de activitatea asociaţiei, de mediator sau fapte antisociale grave.

(5) Preşedintele poate fi revocat pentru lipsă de activitate sau abateri grave şi prin hotărârea consiliului director, luată cu o majoritate de cel puţin două treimi din numărul membrilor din consiliu, sau printr-o moţiune semnată de două treimi din numărul membrilor asociaţiei, validată ulterior de adunarea generală. Preşedintele revocat va fi înlocuit de vicepreşedinte până la alegeri, care vor fi organizate în maximum 60 de zile.

      (6) Limitele autorităţii, drepturilor şi obligaţiilor membrilor consiliului director şi ai comisiilor vor fi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al asociaţiei.

 Completat sub:  Mediatori din Galati, PROMOVAREA MEDIERII | Tagged:

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: