Solicitare de clarificări de către Consiliul de mediere


Asociația Mediatorilor Galați
Nr. 2/04.02.2014
Pentru asigurarea unei transparențe adecvate și informarea corectă și completă a mediatorilor, după ce s-a trecut de momentul nefericit petrecut ieri la sediul CM, în numele AMG și colegilor mediatori din țară, solicităm domnilor Dorin Badulescu și Cornel Pavel să dea pe newsletter și pe site-ul precizări referioare la următoarele probleme foarte importante înainte de alegeri:
1. Motivația votului timp de 11 zile la sediul CM, cu evaluarea costurilor pentru prezența celor 2 comisii și personalului din ST necesar.
2. Măsurile de securitate a voturilor depuse direct la sediul CM în această perioadă.
3. În lipsa unei proceduri publicate, cum se primesc, se înregistrează, se predau comisiei de validare a vorurilor și se păstrează voturile primite de la mediatorii din țară prin curieri.
4. Care sunt modalitățile de contactare și de câte ori va fi căutat telefonic și fizic de către curier fiecare mediator, conform contractului încheiat.
5. De ce se întârzie publicarea rezultatelor auditului pe anii 2011, 2012, 2013 care s-au solicitat de comisia consultativă în ședința din 15.11.2014, la care ați fost prezenți și ați comunicat celor prezenți că se va face?
6. Dacă s-a contractat auditul pentru anul 2014, cand începe și de ce nu este chemată dna Carmen Sanda, delegată de comisia consultativă, cu știința dvs., pentru a face verificările minime solicitate în ședința respectivă?
7. Care este problema cu modificarea listelor de votanți și publicarea pe site și în Monitorul Oficial, față de prevederile cunoscute din Anexa 11 la ROF al CM și eventualele contestații care au avut loc în perioada prevăzută în calendar.
8. Dacă mai sunt contracte de promovare în derulare și dacă s-au comunicat măsuri de suspendare provizorie a desfășurării emisiunilor până la preluarea mandatului de către noul consiliu.
9. Considerăm că în ședința comisiei consultative din 10.02.2015 compunerea comisiilor prevăzute în Anexa 11 trebuie stabilită de aceasta și publicată de ST, nemaiputându-se aplica prevederea ”desemnării de către Consiliul de mediere prin hotărâre”; nu ar trebui să existe mai mult de 1 reprezentant al unei asociații înfiecare comisie, iar în cazul că nu sunt suficienți primii voluntari, ar trebuie rediscutat cu asociațiile și cei netrași la sorți pentru reorientare către comisiile unde nu sunt suficienți membri, din cauza perioadei mari de activitate solicitate potrivit calendarului.
10. În baza legii și Deciziei CCR nr. 713/2014 mandatul membrilor Consiliului de mediere a fost anulat de drept de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial. Alegerile trebuiau să se organizeze, așa cum în mod repetat a solicitat asociația noastră și altele, până la această dată previzibilă și fără echivoc. Ca urmare, solicităm să nu se mai plătească nici un fel de cheltuieli pentru foștii membri CM care încalcă prevederile celor 2 acte normative, singurul desemnat și responsabil să gestioneze administrativ activitatea curentă fiind fostul președinte și directorul executiv, simultan cu asigurarea condițiilor pentru alegeri și pregătirea predării mandatului către noul consiliu.
11. Am dori să știm dacă există vreun proiect de vot pe platformă electronică depus la consiliu, cu procedură de desfășurare, garanții de securizare și dacă a fost sau nu luat în discuție, pentru a clarifica o dată pentru totdeauna de ce nu s-a reușit acest lucru.
După opinia noastră, răspunsul la aceste întrebări normale și de bun simț vor clarifica multe din discuțiile care au loc în mediul virtual și între mediatori personal, vor lămuri unele aspecte neclare lăsate de foștii membri ai consiliului, vor asigura transparența alegerilor și rezolvarea problemelor în cadrul corpului profesional, fără alte demersuri descalificate pe la Ministerul Justiției sau alte instituții care nu au abilitarea legală de a interpreta decizia CCR nr. 713/2014 al cărei pct. 22 este foarte clar. Ajunge cât de prost și abuziv a fost aplicată Decizia CCR nr. 447/2010 de către fostul consiliul, nu trebuie să se mai repete. Nu alte instituții sunt responsabile pentru situația creată și aceasta trebuie rezolvată de către noi, fără publicitatea negativă deja observată și din exteriorul profesiei, care ne afectează și mai mult în această perioadă critică. Dacă va exista până la instalarea noului consiliu vreo discuție despre modificarea legii din partea Ministerului Justiției sau Camerei Deputaților, vă solicităm să fie chemat și reprezentantul nostru, princare am depus la aceste instituții până acum majoritatea propunerilor.
Cu stimă,
Președintele AMG, Mediator Constantin Asofronie

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: