Ce reclamă românii la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor


ASOCIAŢIA MEDIATORILOR GALAŢI anunţă organizarea unei Conferinţe despre mediere  în data de 5 martie, orele 14.00 la Hotel “Galaţi”

2/13/10,   Cotidianul

 Numarul reclamatiilor înregistrate la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor care au avut ca subiect contracte RCA a fost în 2009 de 3.977.

Majoritatea acestor reclamatii reprezinta sesizari ce privesc modul de solutionare a dosarelor de dauna, aproximativ 80% din aceste reclamatii fiind solutionate favorabil. Conform Ordinului CSA nr.21/2009, art.36, despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA în maximum 15 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat în scris de catre asigurator, sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarâre judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca.

Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, tarifele de prima pentru RCA notificate de catre societatile de asigurare au crescut pentru anul 2010, comparativ cu 2009, în medie cu 15%.

De asemenea, începând cu 1 ianuarie 2010, societatile de asigurare au obligatia de a aplica sistemul bonus-malus la tarifele de prima pe care le-au stabilit.

Sistemul bonus-malus presupune acordarea unor reduceri de prima, în situatia în care asiguratul nu a înregistrat daune, sau aplicarea unor majorari asupra primei de asigurare în situatia în care asiguratul a înregistrat daune.

 Ce trebuie sa faci ca sa nu ramâi cu masina blocata în service dupa accident

2/18/10 • Gandul

 Brokerii de asigurari explica pentru Gândul cum puteti scapa de nervi si de stat saptamâni întregi prin service-uri cu automobilul: incidentul trebuie platit cu polita CASCO si nu pe RCA.

Tot mai  multi dintre soferii implicati într-un accident prefera sa îsi repare masina pe polita Casco decât sa apeleze la polita RCA, de raspundere civila auto obligatorie, a soferului vinovat. Motivul este simplu. Asa au garantia ca li se plateste integral reparatia si în plus nu mai pierd atât de mult timp în service-uri. Cu toate ca asiguratorilor nu le convine aceasta practica, pentru ca ramân cu cheltuieli neacoperite, brokerii de asigurari le recomanda clientilor lor sa recurga la asemenea “artificii” permise.

Metoda este perfect legala, ne asigura specialistii.

“Eu îi sfatuiesc pe clientii mei sa îsi repare masina lovita de un tert pe polita lor Casco, nu pe RCA-ul soferului vinovat. Totul este legal”, a declarat pentru Gândul  Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta în Asigurari din România (UNSICAR).

El ne-a explicat ca la reparatiile pe RCA se foloseste o grila de uzura în functie de care se calculeaza valoarea reparatiilor. “Sa spunem ca o masina are un grad de uzura de 40%. Ea a costat 9.000 euro iar acum pretul ei este 6.000 euro. Daca reparatiile costa 8.000 euro, primesti reparatii doar de 6.000 euro, pe baza politei RCA. Cu polita Casco, la aceeasi masina, îti deconteaza integral reparatiile de 8.000 euro, iar în cazul în care masina a fost lovita de un tert, firma ce a emis Casco face regresie catre firma ce a eliberat RCA-ul soferului vinovat si îsi recupereaza 6.000 euro. Restul de 2.000 euro reprezinta pierdere pentru firma ce a emis Casco”, spune Andriescu.

Clauzele din politele CASCO la care trebuie sa fii atent

12/15/09 Cotidianul

 Asigurarile auto facultative prezinta destul de multe clauze în favoarea companiei de asigurari si deci în defavoarea clientului. Acesta din urma le afla atunci când are loc nefericitul accident. Una dintre clauze în defavoarea asiguratului la asigurarea CASCO o reprezinta fransiza.

Fransiza este acea parte din valoarea fiecarei daune pe care o suporta proprietarul masinii. Ea poate fi stabilita în valoare fixa, aplicabila la fiecare dauna sau în procent din suma asigurata. Deci aveti grija la fransizele pe care le acceptati în polita. Diferenta dintre 2% din valoarea daunei si 2% din suma asigurata este mare si clientul este de regula pacalit. Spre exemplu, la o masina asigurata pentru 10.000 de euro, cu o fransiza la avarie partiala de 2% din suma asigurata (deci de 200 de euro), în cazul unei avarii a carei reparatie costa 300 de euro, asiguratorul va plati 100 de euro, iar proprietarul 200 de euro.

La o a doua avarie de 150 de euro, asiguratorul nu va plati nimic, iar proprietarul va plati toti cei 150 de euro. În aceeasi situatie, daca fransiza era de 2% din valoarea daunei, asiguratorul platea la prima dauna 294 de euro si proprietarul 6 euro, iar la a doua dauna asiguratorul platea 147 de euro si proprietarul 3 euro.

În plus, polita CASCO nu acopera vandalismul. „Scrijelirea masinii de catre terte persoane cu o cheie nu este acoperita de CASCO“, ne anunta Constantin Nastase, director executiv la Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta în Asigurari din România (UNSICAR).

 Marinela Nemes, director CSA:

Service-urile auto sunt obligate sa ofere garantie la manopera, nu la piese

2/17/10 Financiarul

 Garantia pieselor de schimb nu este oferita de service-urile auto, ci numai de producator, iar ideea ca asiguratorii obliga asiguratii sa-si repare masinile numai în centrele agreate este falsa, a declarat marti (16 februarie 2010) în cadrul unui seminar pe tema asigurarilor auto, Marinela Nemes, director general Directia Juridica a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

‘Fiecare asigurator recomanda asiguratilor sa-si repare masinile în service-urile cu care companiile au conventii, dar nu obliga prin contract acest lucru. Este o pista falsa ideea ca garantia la piese trebuie oferita de catre service. Reparatorul ofera garantie numai la manopera. Garantia este data întotdeauna de producator, asa cum se întâmpla în cazul unei achizitii de produs electrocasnic. Toate acestea sunt prevazute prin lege’, a afirmat Nemes.

În replica, Claudiu Stefanescu, director executiv Organism Certificare Sisteme din cadrul Registrului Auto Român (RAR) a nuantat afirmatia reprezentantei CSA.
‘Service-ul garanteaza piesa atunci când este luata din magazinul propriu. Numai în cazul în care clientul vine direct cu piesa dintr-un alt loc, service-ul garanteaza numai manopera.

În opinia mea, ar fi bine ca reparatorii sa efectueze inspectii finale pentru a evalua corect daca vehiculul poate circula pe drumurile publice’, a apreciat Stefanescu. Acesta a adaugat ca institutia pe care o reprezinta autorizeaza service-urile, dar nu garanteaza calitatea serviciilor oferite de catre acestea. ‘RAR autorizeaza service-urile auto. Prin autorizare, certificam doar capabilitatea service-ului de a face anumite servicii.

Nu noi garantam si calitatea serviciilor. Se fac supravegheri anuale, iar în cazul unor reclamatii, aceste supravegheri se înmultesc. Clientii ar trebui sa verifice daca service-urile au aceste autorizatii’, a spus reprezentantul RAR.

Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta în Asigurari (UNSICAR) a organizat, marti, la Bucuresti, seminarul cu tema ‘Asiguratorii si service-urile auto. Parteneriat sau competitie ?’.

About these ads

Lasă un răspuns

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: